Aankomst Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van LarsCusters - WaarBenJij.nu Aankomst Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van LarsCusters - WaarBenJij.nu

Aankomst Peru!

Blijf op de hoogte en volg

02 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Daar ga ik dan. Vier maanden naar een volledig onbekende wereld. Net voor de carnaval vertrokken met het vliegtuig richting Lima. Een behoorlijk lange vlucht, maar uiteindelijk heel erg meegevallen. Ik hoopte op een goede plek in het vliegtuig, met een aardige buurman. Nieuwsgierig uitkijkend wie de plek naas me ging bezetten, zag ik een Chinese familie naast mij plaatsnemen. Ik dacht ik probeer maar gewoon een gesprek te beginnen, maar helaas begrepen we ons voor geen meter. Heb er trouwens verder geen last van gehad, aangezien ze allemaal zo ongeveer 12 van de 13 uur geslapen hebben. Na een paar films te hebben gekeken was ik eigenlijk binnen no-time in Lima, en heb werkelijk genoten van al het eten wat ze ieder uur bij me afleverde, was een topvlucht.

Aangekomen in Lima was ik verschrikkelijk nieuwsgierig wat ik aan zou treffen. Na een uur in de rij te hebben gestaan bij de immigracion voor een stempel, mocht ik dan toch eindelijk het land in. En gelukkig stond er buiten meteen iemand klaar met het bordje Lars Custers. In de taxi naar mijn hotel heb ik direct het verkeer in Peru mogen ervaren. Wat me opviel is dat er overal verkeerslichten en tekens staan, maar dat werkelijk niemand zich hier aan houdt. De enige regel is, we het hardste toetert heeft voorrang.
Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, ben ik vroeg opgestaan om eens te gaan bekijken hoe Lima er overdag uitziet. Na een lange wandeling, ben ik uteindelijk weer met de taxi richting vliegveld gegaan, en ben ik op het vliegveld gestapt naar Cuzco. Vanuit de lucht heb ik al het overweldigende Andes gebergte mogen aanschouwen, en zie ik uiteindelijk in een valei midden tussen de bergen Cuzco verschijnen. Schitterend!
In Cuzco aangekomen ga ik direct naar mijn gastgezin. Hier wordt ik echt met alle gastvrijheid ontvangen in een prachtig huis. Ik sta echt versteld van de familie waar ik de hele avond nog mee heb zitten praten over vanalles en nog wat. Ik moet wel zeggen dat dit in het Engels verliep, aangezien mijn Spaans nog dramatisch is.

De volgende ochtend vroeg, heb ik meteen een volledige individuele rondleiding door Cuzco gehad, en ben ik meteen al verliefd geworden op deze stad. De hoogte hier is goed voelbaar, zo heb ik dan ook last van kortademigheid en hoofdpijn. Maar ben toch in de middag met mijn Belgische huisgenote de Bergen in gegaan om Inca ruines te bekijken. Hier heb ik direct vrienden gemaakt met de lokale muzikant, en gaan we binnekort een bandje beginnen. Na een tijdje te hebben gelopen, hebben we ons uiteindelijk paarden gehuurd, en zijn we met deze dunne uitgemergelde beesten omhoog gegaan, toch wel een beetje zielig. Vanuit deze bergen is de schoonheid van Cuzco nog beter te zien. Bekijk dan ook vooral even fotos!

Na een lange wandeling naar beneden, was ik net op tijd voor de meeting met Mijnbestemmingperu, de organisatie waar ik vrijwilligerswerk voor ga doen. Met een aantal Nederlanders zijn we lekker iets gaan eten. Na deze lange dag ben ik snel richting thuis gegaan, om in een diepe comaslaap te vallen.

De volgende ochtend aan het ontbijt krijg ik te horen dat het een feestdag is, carnaval in Peru! In het centrum was een schitterende indianenoptocht gaande, maar heb ik dit niet lang kunnen volgen aangezien ik levend aan het verbranden was in de zon. Traditie is dat alle jongens de meisjes natmaken met waterballonnen en waterpistolen, en andersom. Ze zagen allemaal in mij een leuk doelwit, en heb ik dan ook wat lekkere verfrissing gehad!

Morgen ga ik dan aan de slag met mijn Spaans lessen na een geweldig weekend. Nog een fijne carnaval allemaal daar in Nederland, jullie horen snel weer iets van mij.

  • 03 Maart 2014 - 07:49

    Wim:

    Vanuit een luxe hotel in Seattle kan ik alleen maar zeggen dat ik jaloers ben. Lars geniet er van. Dompel je onder en wordt een grote ervaring rijker.
    Ik was nog nooit in zuid amerika. Ik hoop dat je me gaat verleiden..
    Wim

  • 03 Maart 2014 - 11:02

    Pap En Mam:

    Hallo Lars,

    Wat een mooi 1ste reisverslag. Je bent nu eindelijk daar waar je zo lang naar hebt uitgekeken. Super dat jij je al direct thuis voelt. Je hebt je dus snel aangepast. En ook nog even van de vastelaovend mogen proeven:). Mooie foto's en al direct een Peruaanse vriend. Met al die foto's hebben wij ook gelijk een beeld erbij. Wij beginnen vandaag met de 2 laatste dagen Vastelaovend. Het weer is goed en we amuseren ons Prima. Geniet zo veel mogelijk van ieder moment dat je daar bent. Hoop dat je alle indrukken die je op doet , en dat zullen er veel zijn, meeneemt. Alle ervaringen die je nu opdoet nemen ze je niet meer af. We contacten weer snel en heel veel succes met de start van de Spaanse lessen.

    Liefs en dikke kus Pap en mam


  • 03 Maart 2014 - 15:54

    Kevin En Linda:

    Hey Lars,

    Leuk um te lezen wasse al hes oetgespookt!
    We blieve dig zeker volgen en um dig vast un bietje op weag te helpen. Buena suerte con las clases de español. Veul plezeer!

  • 03 Maart 2014 - 20:49

    Nel Custers:

    Fijn om te horen dat je een goede reis heb gehad en meteen al leuke mensen heb op ntmoet.
    Veel plezier en ik blijf je reisverslagen volgen.
    Gr. Nel

  • 03 Maart 2014 - 21:25

    Martijn Custers :

    Hallo Lars
    Gelukkig ben je veilig geland in Peru.
    Het zier er mooi uit wou dat ik er ook zat.
    Morgen begin je met Spaans doe je best.
    In Nederland is het ook leuk met carnaval.
    Vandaag optocht Venlo was leuk.
    Gisteren met Paul van Berlo opstap geweest in Sittard.
    En morgen met een vriend naar boere bruiloft misschien ook met Roland
    En natuurlijk de klasieker feynoord Ajax het was een mooie wedstrijd ook al heb ik het niet gezien uitslag 1-2.
    1-0 pelle 1-1 sigtorrson 1-2 Veltman.
    En Fred Rutte wordt de nieuwe trainer van feynoord.
    Ik hoop dat je een leuk leventje heb de laatste 4 maanden ik wens je veel geluk.
    Doe de groeten aan je huisgenoten
    Groetjes je neefje Martijn

  • 04 Maart 2014 - 13:22

    Opa Holtman :

    hallo lars
    ik en oma hebben je eerste reisverslag gelezen,verdomd interessant, en belooft nog heel wat !!
    het ga je goed .
    gr. opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 7228

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Brazilie

05 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Bolivia

19 April 2014 - 04 Mei 2014

Peru en Bolivia met Elise!

02 Maart 2014 - 18 April 2014

Cuzco Peru

Landen bezocht: